Kategori:

Ja, som rubriken då lyder ska vi lira det gamla hederliga Defense of the Ancients här på Hazard! Det blir 3 on 3 i år där lagen nu är anmälda. Bracket hur ni lirar ligger uppe (kommer länk senare i inlägget). det är 900:- i prispotten, alltså 300:- per spelare. Tänkte bara att vi skulle dra igenom lite regler.


Vi kommer att spela med modet Captains Draft. Där det är en pool på 30(?) hjältar varav varje lag får banna 2 heroes var. Efter detta kommer ena laget att få picka en hero. Sen kommer det andra laget att få picka 2 heroes och så vidare. Eftersom man måste picka 5 heroes så har vi valt att man spelar de 3 första hjältarna som man har pickat och dem andra två står kvar i basen!  de 2 spotsen ni INTE använder för någon spelare skall stå på Computer Easy/Normal/Insane.


"Backdooring" folk så vackert kallar det är 100% tillåtet.


Ingen hjälte är bannad utav anledningen då att man själv har två bans och det ska därför pickas, det finns starka hjältar men det finns ingen hjälte som är absolut omöjlig att kontra. Inga items är bannade och du får ha hur många av vilket item du nu vill i ditt lag!


Vi är TREVLIGA mot våra motståndare eftersom att vi spelar i turnering med huvudsyfte för att ha kul! Om jag dödar någon i motståndar laget så ska jag inte visa det utan jag är sportslig och kör vidare.


Maphack eller annat dylikt som tillåter dig att se något annant än det dina wards/spelare/creeps m.m ser? Glöm och dröm. Det är inte okej med fusk och vi kommer att diskvalificera er med en gång om något sådant sker.


Adressen för att se bracketen ligger uppe på dwt.dyndns.org


Har säkerligen glömt någonting och i sådanafall är ni välkommna att kontakta eOOy eller Drakir i STAFF area! Inga frågor är dumma :)

Rules


Definitioner


Spel: Counter-Strike: 1.6
Offensiv: Terrorist sida
Defensiv: Counter-Terrorist sida
Halvtid: Halvtid är när man byter sida från Terrorist till Counter-Terrorist eller tvärtom.
Vinst: Det första lag som vinner 13 rundor, eller det lag som vinner de fyra första omgångarna övertid.
Tävlings metod(XonX): 2on2
Spelare: 4st
Round Time: 1 minut 45 sekunder
Freeze Time: 8 sekunder
C4 Timer: 35 sekunder
Övertid (MR3): Vid 12-12 lika i slutet av matchen kommer ni att få spela en övertid, övertiden kommer att bestå av 2st 3 runds halvor.
Varje spelare kommer att få starta med 10 000$ var.
Lagen ska stanna på den sidan dem spelade på under sista spelhalvan (Terrorist eller Counter-Terrorist)


Urval av kartor



  • de_dust2

  • de_inferno

  • de_nuke


In-Game Meddelanden och kommunikation



  • Lagen får inte använda den globala in-game chaten på ett oriktigt, stötande, vulgärt eller annat störande sätt under en match. Detta inkluderar före matchen, uppehåll m.m.


Oavsiktliga händelser:



  • Serverkrasch – När servern kraschar / fryser / etc. och orsakar så att matchens server slutar svara.

  • Om den 4: e omgången inte har avslutats så startas matchen om.

  • Om den 4: e omgången har spelats, börjar matchen igen med poängen det var före olyckan, men med Startmoney 4500.

  • Client Crash - En spelares dator kraschar / fryser / etc. orsakar deltagaren att inte kunna fortsätta spela. 
    Spelet kan då pausas i början av nästa runda.

  • En frist på två minuter kommer att tilldelas för att låta personen att återansluta. När spelaren har kommit in igen, kommer matchen att unpausas genom en lagkapten. Missbruk av denna "paus" funktionalitet kommer att leda till disciplinära åtgärder efter bedömning av en admin.


Installation och konfiguration


Inga icke-standardiserade spelinställningar eller tredjepartsapplikationer som påverkar spelet får användas. Lag som ertappas med att använda något annat kommer att få en varning alt diskvalificeras.

Spelare är skyldiga att använda följande inställningar:
gl_polyoffset, 0.1
gl_max_size, 512
gl_overbright, 0
gl_palette_tex, 1
gl_keeptjunctions, 1
gl_picmip, 0
gl_playermip, 0
gl_round_down, 3
gl_wateramp, 0.3
gl_ztrick, 0
gl_alphamin, 0.25
gl_affinemodels, 0
gl_clear, 0
gl_cull, 1
gl_zmax, 4096
r_dynamic, 1
cl_bob, 0.01
cl_bobcycle, 0.8
cl_bobup, 0.5
fakelag, 0
fakeloss 0
fastsprites, 0
ambient_fade, 100
ambient_level, 0.3
cl_fixtimerate, 7.5
cl_gaitestimation, 1.0
cl_solid_players, 1.0
d_spriteskip, 0
default_fov, 90
ex_extrapmax, 1.2
lambert, 1.5
lightgamma, 2.5
max_smokepuffs, 120
r_decals, 4096
r_drawviewmodel, 1
r_glowshellfreq, 2.2
r_drawentities, 1


 


 


 


Andra inställningar


Spelare får justera ljusstyrkan, kontrast och storlek upp till och med den högsta

Ljusstyrka - 100%
Digital Vibrance - Lägsta Medium
Gamma - 1,2
Upplösningen måste vara inställd på 32-bitars.



In-game Regler


- Ingen Silentplant (får ej plantas så att ljudet försvinner)
- Ingen boostplant (man måste nå bomben utan hjälp!)
- Ingen sköld
- Flash/HE över murar ÄR tillåtet, dock är EJ buggflashar tillåtet!
- Skywalk eller att ta sig upp på lister som gränsar till skywalk är EJ tillåtet.
- På Dust2 är det EJ tillåtet att planta utanför eller på listerna vid A-site.
- 32-Bits krav gäller! (Options -> Video -> 32Bit Bästa kvalite Smoke skall användas)


 


 


Serverkonfiguration


Dessa inställningar ska finna på ALLA matcher:
mp_autocrosshair 0
mp_autokick 0
mp_autoteambalance 0
mp_buytime 0.25
mp_c4timer 35
mp_chasecam 1
mp_consistency 1
mp_fadetoblack 0
mp_falldamage 0
mp_flashlight 1
mp_forcecamera 2
mp_forcechasecam 2
mp_fraglimit 0
mp_freezetime 8
mp_friendly_grenade_damage 1
mp_friendlyfire 1
mp_limitteams 0
mp_logdetail 3
mp_logfile 1
mp_logmessages 1
mp_maxrounds 15
mp_playerid 0
mp_roundtime 1.75
mp_startmoney 800
mp_tkpunish 0
mp_winlimit 0
sv_airaccelerate 10
sv_airmove
sv_bounce 1
sv_cheats 0
sv_clienttrace 1
sv_clipmode 0
sv_friction 4.000
sv_gravity 800
sv_maxrate 25000
sv_maxspeed 320
sv_maxupdaterate 101
sv_stepsize 18
sv_stopspeed 75.000
sv_voicequality 5
sv_voicecodec voice_speex pausable 1
decalfrequency 60
edgefriction 2
host_framerate 0
log on


Konflikter och tvister



  • Försök inte avsiktligt att utnyttja eller försöka att hitta vägar runt reglerna, eller ange att det inte anges så som du trodde att du kunde använda det.

  • Turneringsledningen kommer att använda sitt omdöme för att avgöra utgången av varje utnyttjade tvister eller dåligt uppförande.

  • Alla konflikter måste hållas mellan turneringsledningen och ledare i varje lag.

  • Konflikterna är inte tillåtet att diskutera utanför dessa människor som deltar tills konflikten är över.

  • Bryter man mot någon av dessa regler (som står skrivna här) följer disciplin åtgärd enligt turneringsledningens instruktioner, vilket kan inkludera spelare(s) avstängningar och förlust av matchen eller avdrag på resultatet.

  • Alla matchens tvister måste lämnas in av en lagledare till en av turneringens administratörer inom 15min efter avslutad match.

  • Metoder för att kontakta turneringsledningen omfattar kontaktande av gamecrew i staffarea


Övrig info:



  • Om en HLTV finns inne på servern och det är möjligt att få en HLTV-demo, det är båda lagens ansvar att se till att det andra laget vet om att HLTV:n håller på att spela in. Om inte så måste alla spelare spela in ineyes-demos. Samma där, båda lagen måste se till att de andra lagen vet att de behöver spela in.

  • Duckhopp (bungyjump) är tillåtet utan något script.


Ändring av regler:



  • Administratörer förbehåller sig rätten att ändra de regler som behövs. Detta inkluderar förändringar på grund av programuppdateringar eller utgåvor, administratorns beslut och alla andra förändringar som anses nödvändiga för online-turneringar.

  • Lagen är ansvariga för att kontrollera reglerna regelbundet före varje match så att de är uppdaterade på eventuella regeländringar. Lagen måste förstå att reglerna är riktlinjer för att säkerställa ett rättvist spelande.

  •  


LAN-regler



  • Spelare från tillfrågade lag får inte delta i något annat lag.

  • net_graph 0 gäller på LAN

  • Om något lag bryter mot någon regel kan varningar delas ut. Om ett lag har fått tre varningar stängs laget av från tävlingen och kommande tävlingar.

  • Ghosting får inte förekomma.



  •  



  •  

    • Avstängning från tävlingen och kommande tävlingar.



  • Alla matcher måste påbörjas senast 5 min från utsatt tid. Annars måste administratörer kontaktas och godkänna förseningen. Om det inte godkännes kan en administratör starta trots att båda lagen inte är redo.

    • Undantag: Föregående omgång är inte avslutad.

    • Undantag: Tekniska problem.

    • Varningar: Efter 10 min.

    • WO-förlust: Efter 20 min.



Glöm inte att spara och ladda upp era replays på http://replays
Döp dem till "Spelare1_vs_Spelare2_Round_of_X_gameX"

Spara och ladda upp alla replays på http://replays
Döp dem till "Spelare1_vs_Spelare2_NamnPåKarta"